Om föreningen

Brf Norra Friheten är en ung bostadsrättsförening med Nackareservatet inpå knutarna. Föreningen består av tre flerbostadshus som uppfördes 2008-2009. Alla 46 lägenheterna är upplåtna med bostadsrätt.

Husen är ljusa, fräscha och luftiga, varje lägenhet har ett förråd i markplanet och tvättstugan är stor, fräsch och modern, varje tvättpass är 3 timmar. Badrummen har också plats och är förberedda för både tvättmaskin och torktumlare för den som hellre vill tvätta i lägenheten.

Föreningen har adresserna Ljusnevägen 2, 4 respektive 6 vilket innebär att det är omkring 100 m innan man når Nackareservatet med närhet och promenadavstånd både till badplats, golfbana och Hellasgården.

Området är lugnt, det är 5-6 minuters promenadavstånd till Bagarmossens centrum med T-bana, butiker och serviceinrättningar, bland annat vårdcentral, apotek, bibliotek och matbutiker. Med buss 161, som har hållplats i närheten, tar man sig till bland annat till Skogskyrkogården, Bandhagen och Älvsjö station. Åt andra hållet kan man åka med samma buss till Bagarmossens centrum.

Information om föreningens hantering av GDPR finns på följande länk: